Vader en zoon openen kledingwinkel in Amsterdam

Vader en zoon kleding winkel

 

Als u op zoek bent naar een nieuw bedrijf om te starten, is Amsterdam waarschijnlijk niet de eerste plaats waar u aan denkt. Deze kleine Nederlandse stad heeft echter keer op keer zijn ondernemerskwaliteiten bewezen met zoveel bloeiende bedrijven die door de lokale bevolking zijn opgericht. En een van de beste plaatsen om op zoek te gaan naar potentiële franchisepartners ligt in je eigen achtertuin – je familie. Daarom zien we graag verhalen als deze, waarin een vader en zijn zoon hun eigen kledingwinkel openen in hun woonplaats. Een bedrijf vanaf nul opstarten kan moeilijk zijn, vooral als je niet veel ervaring hebt met het runnen van een bedrijf. Maar als je een fervent buitenmens als vader hebt, kan het zelfs nog een grotere uitdaging zijn omdat hij je passie voor zo groen mogelijke producten misschien niet begrijpt. Ben je klaar om te leren hoe je je eigen kledingwinkel vanuit huis kunt starten? Lees dan verder!

Wat was de motivatie achter uw kledingwinkel?

Je vraagt je misschien af waarom iemand überhaupt een kledingwinkel vanuit huis zou beginnen. Nou, veel mensen zijn geïnteresseerd in het starten van een bedrijf, maar ze weten niet waar ze moeten beginnen. En zelfs als ze dat wel weten, weten ze niet waar ze op moeten letten. Dus toen uw vader en zoon vanuit huis een kledingwinkel openden in Amsterdam, was dat een hele prestatie. Hun motivatie om hun eigen kledingwinkel te beginnen was om een impact te hebben op de wereld. Ze wilden een onafhankelijk merk creëren met kleding van hoge kwaliteit en een duurzaam bedrijfsmodel. Ook wilden ze zorgen voor werkgelegenheid in hun woonplaats.

Bepaal een locatie en vorm een team.

Vervolgens moet je weten waar je je kledingwinkel wilt openen. Doe je onderzoek en praat met de lokale bevolking – zij weten misschien waar je de beste locaties kunt vinden. U kunt ook een startup locator platform gebruiken om locaties in uw stad te vinden. Zodra je een locatie in gedachten hebt, moet je de markt testen – is het zinvol voor je merk? Kennen mensen jou en je aanbod? Is er veel voetgangersverkeer? U kunt ook een andere locatie kiezen als u ontdekt dat een van uw locaties niet zo populair is als u had verwacht.

Creëer een online aanwezigheid en bouw uw e-maillijst op.

Dit deel is gemakkelijk, vooral als je al een e-commerce website hebt. U kunt uw merk en thema direct op de website creëren en consumenten informeren over uw functies en wat ze in uw winkel kunnen verwachten. Als u nog geen website hebt, zijn er genoeg platforms voor het bouwen van websites die u op weg kunnen helpen.

Vervolgens moet u uw e-maillijst opbouwen. Begin met het dagelijks schrijven en delen van content op je social media accounts. U kunt bijvoorbeeld winkelgerelateerde berichten, productrecensies en tutorials plaatsen. Maak ook weggeefacties en ga de dialoog aan met je fans door hun vragen te beantwoorden en te reageren op hun commentaar. Je kunt ook e-mailmarketingdiensten zoals Mailchimp proberen om klanten e-mails te sturen over je winkel, nieuwe productreleases en om je aan te melden voor nieuwsbrieven voor abonnees.

Conclusie

Als je vanuit huis een kledingwinkel wilt openen, is Amsterdam een geweldige plek om te beginnen. De stad bruist van de potentiële klanten en de Nederlanders zijn wereldberoemd om hun milieuvriendelijke praktijken. Een ander pluspunt van Amsterdam is dat het een zeer beloopbare stad is, waardoor het gemakkelijk is om met vrienden te winkelen zonder dat je een auto nodig hebt. En als vader en zoon een kledingwinkel in Amsterdam willen openen, kan dat zonder enige ervaring. U hoeft alleen maar de hierboven beschreven stappen te volgen en u bent op weg naar succes.